بازاریابی مبحثی بسیار گسترده‌تر از تبلیغات است که همیشه از اهمیت زیادی برخوردار بوده است .

ده گام برای بازاریابی موفق

بازاریابی چیست ؟

بازاریابی آن فعالیت، و همچنین مجموعۀ موسسه‌ها و فرآیند‌هایی است که در راستای ساخت، انتقال، رساندن و تبادل آن پیشنهادهایی انجام شوند که برای مشتری، ارباب رجوع، همکاران و در کل، جامعه، ارزشمند باشند.

در این مقاله با روش های  جدید  و موثر بازاریابی آشنا می شویم .

نکته مهم اینجاست که در متن زیر، علاوه بر آشنایی با روش های جدید و کارآمد، با شیوه های منسوخ و غیرکارآمد

بازاریابی نیز آشنا خواهید شد که می تواند راهنمای خوبی برای نبایدهای بازاریابی باشد.

شیوه های موثر در بازاریابی

شیوه های زیر در طول زمان و در انواع مختلف بازارها و تجارت ها تست شده اند و می توانند راهنمای فوق العاده ای برای شما باشند. اگر قصد استفاده از چند استراتژی را دارید بهتر است آنها را از لیست زیر انتخاب کنید :

1-برای سایت های مختلف مقاله بنویسید
 

شیوه ی کاربه این صورت است که با سایت های مختلف تماس بگیرید و تمایل خود را برای نوشتن یک مقاله ی تخصصی برای سایت شان اعلام کنید. با این روش قادر خواهید بود تا با استفاده از لینک سایت خودتان در متن مقاله، تجارت خود را به مشتریان معرفی کنید. در واقع، این یک بازی برد برد است. آن سایت، یک مقاله ی خوب و جذاب برای افزایش بازدیدهای خود دریافت می کند و شما بازاریابی موفقی را با استفاده از سئو یا بهینه سازی سایت در موتورهای جستجوگر برای فروشگاه اینترنتی تان دست و پا کرده اید.

2-افرادی را جذب کنید که در ازای نوشتن نقد برای محصولات شما، هدیه دریافت کنند
 

یک شیوه ی موثر برای بازاریابی استفاده از ابزار هدیه است به این صورت که افرادی بتوانند در ازای نوشتن یک نقد جالب در مورد کسب و کار و یا محصولات شما هدیه ای دریافت کنند. این شیوه، هزینه ی بیشتری دارد اما در درازمدت در میزان فروش شما موثر خواهد بود، مخصوصا اگر نظرات نوشته شده در مورد محصولات تان مثبت باشد.

3-خدمات و محصولات سایر شرکت ها را به دیگران توصیه کنید
 

اگر از محصولات یک شرکت خاص لذت می برید سعی کنید که با آن شرکت تماس گرفته و به آنها پیشنهاد نوشتن یک مقاله و معرفی نامه در مورد محصولشان را بدهید. در صورت تایید آنها، متن شما در سایتشان قرار می گیرد که طبیعتا لینکی از سایت تان نیز در آن متن قرار خواهد گرفت. بهتر است تنها در مورد محصولاتی مقاله بنویسید که واقعا از استفاده از آنها لذت می برید. در صورت ضعیف بودن محصول و یا شرکت (حتی با وجود رنکینگ بالا) ، به اعتبار شرکت شما نیز لطمه وارد می شود.

4-سئوی سایت خود را بهبود ببخشید
 

لینک دهی در سایت تنها زمانی موثر خواهد بود که رنکینگ سایت شما با توجه به کلیدواژه و محتوای فروشگاه و سایت شما بالا برود. زمانی را برای تحقیق روی این کلیدواژه ها و عبارت های مورد جستجو در دنیای وب صرف کنید. پس از انجام این کار، جذب لینک برای سایت تان را توجه با این مورد انجام دهید. در صورتی که در ابتدای مسیر زمان زیادی را صرف این کار کنید، در درازمدت نتیجه ی بسیار مطلوبی عابد شما خواهد شد.

 

5-حضوری موثر در شبکه های اجتماعی داشته باشید
 

شبکه های اجتماعی ابزاری قدرتمند برای مطلع کردن دنیا نسبت به تجارتتان هستند. اما برای فروش اولیه بهتر است تمرکز خود را روی تکنیک های موثر برای بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجوگر قرار دهید. ممکن است از خود بپرسید که آیا شبکه های اجتماعی نقش مهمی در برنامه ی بازاریابی من دارند؟ بدون شک همین طور است. به نظر من شبکه های اجتماعی می توانند ابزاری قوی برای ارتباط با مشتریان باشند و به شما برای شکلگیری ذهنیت هدفمند جامعه کمک کنند. با برداشتن گام های اولیه و ایفا کردن نقشی فعال، قادر به ساخت پایگاه قدرتمندی در شبکه های اجتماعی برای تجارت خود خواهید بود.

البته در این مورد نیز استثناهایی وجود دارد. اگر قصد فروش محصول خاص و خلاقانه ای را دارید، قادر خواهید بود که با استفاده از شبکه های اجتماعی مشتری های خوبی را برای محصول خود پیدا کنید. این تا وقتی خوب است که شما قادر به تست و تایید محصول خود باشید. اما متاسفانه افراد زیادی فکر می کنند که حتما باید در سطح گسترده ای در شبکه های اجتماعی به تبلیغ و بازاریابی بپردازند در حالیکه حتی خودشان هم اطلاعات کافی در مورد نتایج آن ندارند.

6-از تولید کننده ها بخواهید شما را به عنوان فروشنده ی مورد اعتماد خود معرفی کنند

بسیاری از کارخانجات و تولیدی ها، بخشی با عنوان "کجا خرید کنم" یا "فروشندگان" دارند، پس تلفن را بردارید و با تولید کننده ی خود تماس بگیرید. قبل از تماس مطمئن شوید که سایت شما از نظر محتوا و کیفیت قابل رقابت با سایر وبسایت های لیست شده می باشد.  جدا از بحث بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر، از طریق انتشار لینک تان در وب، متوجه خواهید شد که بازدیدکنندگانی که از طریق این سایت ها وارد می شوند، پتانسیل بیشتری برای خرید دارند.

7-از لیست ایمیل های تبلیغاتی استفاده کنید

قانع کردن یک مشتری قدیمی برای خرید دوباره از فروشگاه شما ساده تر از جذب یک مشتری جدید است. در صورتیکه به مشتری  خود خدمات خوبی ارائه داده باشید، اعتماد مشتری را جلب کرده اید و از یک بار خرید موفق مشتری می توانید برای ترغیب شان به خرید دوباره استفاده نمایید. با ذخیره آدرس ایمیل خریداران قبلی قادر خواهید بود، با فشردن یک دکمه، شانس فروش تان را بیش از پیش افزایش دهید.

8-به پرسش های کاربران در وبسایت های "پرسش و پاسخ" جواب دهید
 

پاسخ دادن به پرسش کاربران در وبسایت هایی نظیر Yahoo Answers می تواند شما را به عنوان یک متخصص معرفی کند. اگر پاسخ های شما به اندازه ی کافی خوب باشند می توانید عده ی دیگری از کاربران را به سایت خود هدایت کنید.

 

9-قرار دادن کامنت در وبلاگ ها
 

قرار دادن کامنت در وبلاگ ها تنها در صورتی جوابگو خواهد بود که در وبسایت های اصلی و مرتبط با فعالیت سایت شما انجام گیرد، در غیر این صورت نتیجه ای در بر نخواهد داشت. پس خیال بهبود سئو با استفاده از این روش را از سرتان بیرون کنید. در این صورت شما تنها وابسته به کلیک بازدید کننده ها روی لینک های تبلیغی موجود در نظرتان خود هستید.

10-تبادل لینک

بدون شک شما تا کنون با کسانی برخورد داشته اید که به شما پیشنهاد تبادل لینک را داده اند. امروزه دیگر تبادل لینک به احتمال زیاد توسط گوگل شناسایی می شود . تاثیر مثبتی نخواهد داشت، پس وقت خود را بیهوده تلف نکنید.

مستر کلیکس یک

استار آپ می باشد یک

کسب در آمد از طریق اپلیکیشن هایی موبایل و یک رسانه تبلیغاتی که انواع

تبلیغات کلیکی ،

تبلیغات بنری ،

تبلیغات ویدیویی و

تبلیغات موبایلی که  در مقالات این سایت آورده شده است را مطالعه بفرمایید.

شرکت تبلیغاتی



مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها