استارتآپها معمولا نیاز به سرمایه اولیه هنگفتی ندارند و به کمک فناوری توسعه پیدا میکنند. هدف استارتاپ ویکند آموزش و ترویج کارآفرینی در کشورهای جهان است. اما جدای از هدف آن، شما در این گونه گروه ها یاد می گیرید چگونه درست فکر کنید و ایده خود را در جهتی درست و عملی شدن رشد دهید.
استارتاپ ویکند یک رویداد آموزشی-تجربی در سراسر دنیاست که در ۳ روز متوالی (در انتهای هفته) برگزار میگردد. در این برنامه شرکت کنندگان پر انگیزهای شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارتاپ، بازاریابها و طراحان گرافیک گرد هم میآیند تا طی ۵۴ ساعت ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایدهای را اجرا کند.
این برنامه جهانی تا بحال بیش از یک هزار بار در بیش از ۴۸۰ شهر دنیا برگزار شده و شبکه پهناوری از مشتاقان کارآفرینی را پدید آورده است. در استارتاپ ویکند ایدههای زیادی مطرح میشوند اما آنچه در این برنامه اهمیت فراوان دارد فقط سه چیز است. اجرا، اجرا و فقط اجرا! این برنامه از ساعت ۶ بعدازظهر روز جمعه آغاز و تا ساعت ۹ شب روز یکشنبه ادامه دارد. در این برنامه شرکت کنندگان (کمتر ۱۰۰ نفر در ۱۰ تیم) همگی در یک فضای مشترک قرار میگیرند و با کمک مربیان خبره که از میان کارآفرینان موفق انتخاب میگردند ایدهها را به کسب و کار تبدیل مینمایند. در پایان برنامه تیمها پروژههای خود را به هیئتی از داوران که از میان جامعه سرمایهگذار و استادان دانشگاهی و کارآفرینان هستند، ارائه مینمایند. این رویداد در سطح جهانی توسط برندهای معتبری همچون گوگل، مایکروسافت، آمازون و … حمایت تجاری میگردد.
معمولاً 95 درصد ایده ها درباره موبایلها و اینترنت است که با توجه به مدت زمان کوتاه پیادهسازی معمولاً ایدههای غیرمرتبط با فناوری از شانس کمی برای موفقیت برخوردار اند. این برنامه به کسبوکارهای فعال اجازه شرکت نمیدهد زیرا عقیده دارند که داشتن کسبوکار فعال، روح همکاری و خلق و فعالیت کارآفرینی در یک آخرهفته را میگیرد. مسائلی که در انتهای برنامه از سوی داوران تحت بررسی قرار میگیرد 3 مورد است:
اعتبارسنجی مشتریان(آیا کسبوکار خود را دقیقاً از نظر بازار بررسی کردهاید؟)
اجرا و طراحی(چه چیزی ساخته اید؟)
مدل کسبوکار( برنامه شما برای آینده چیست؟)
1-این رویداد فرصتی را فراهم می کند که سخنرانان، مربیان، اعضای خوشنام جامعههای محلی کسبوکارهای نوپا، نمایندگان شرکتهای بزرگ، و سرمایهگذاران مختلفی را جذب می نماید و از این نظر فرصت بسیار خوبی برای شناخته شدن جوانان صاحب ایده و دارای پتانسیل رشد است.
2-تجربه کار گروهی، باعث ایجاد پیوند محکمی بین اعضای تیمها میشود و بسیاری از تیمها پس از اتمام برنامه به همکاری با یکدیگر ادامه میدهند تا یک استارتآپ فعال شکل دهند.
استارتآپها معمولا نیاز به سرمایه اولیه هنگفتی ندارند و به کمک فناوری توسعه پیدا میکنند. از بهترین مثالها و موفقترین استارتآپهای جهان میتوان به گوگل، مایکروسافت، اپل و… اشاره کرد. شرکتهایی که با یک ایدهی ساده شروع به کار کرده و به درآمدهای میلیاردی رسیدهاند.
3-یاد میگیرید که چگونه قبل از ارایه محصول نهایی تان نبض مشتری و بازار را در دست بگیرید و با کمک مربیان نحوه استفاده از مدلهای متفاوت مدیریت پروژه در استارت آپ ها را تجربه می کنید.
یکی از استارت آپ های موفق شرکت سمانیک
بانک گل است که در زمینه فروش گل طبیعی فعالیت می کند . برای بررسی
قیمت گل و
خرید گل می توانید به وبسایت
بانک گل مراجعه فرمایید .
طراحی سایت
سئو
درباره این سایت